Demo Blog

UTHM terima kemasukan 2481 pelajar baru

by Emy on Nov.22, 2009, under

Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) menerima kemasukan 2481 pelajar baru bagi sesi kemasukan Semester 1 2010/2011 kali ini.

Daripada jumlah itu, kira-kira 1845 adalah pelajar peringkat  Sarjana Muda, 405 Diploma dan 212 Pasca Siswazah.

Sesi kemasukan kali ini mencatat sejarah tersendiri apabila kumpulan pertama 24 orang pelajar peringkat sarjana muda Teknologi Kejuruteraan Aeronautik (Penerbangan Profesional) turut mendaftarkan diri. Program ini merupakan yang terbaru yang ditawarkan di UTHM. Graduan lepasan program ini bakal memiliki lesen penerbangan pesawat di samping menggenggam segulung ijazah kejuruteraan dalam bidang aeronautik.

Kemasukan pelajar kali ini juga melibatkan pengambilan pelajar bagi program pesisir di peringkat pasca siswazah. Melalui program pesisir ini, para pelajar akan mengikuti sesi pengajian di pusat-pusat pengajian yang telah ditetapkan di seluruh negara.

Sebahagian besar pelajar yang mendaftarkan diri pada kali ini telah ditempatkan di beberapa kolej kediaman yang terdapat di dalam mahupun luar kampus induk UTHM di Parit Raja, Batu Pahat.

Naib Canselor UTHM, Prof. Dato' Dr. Mohd Noh Dalimin dan pegawai-pegawai kanan UTHM telah turut serta meninjau proses pendaftaran pelajar dan beramah mesra dengan ahli keluarga yang mengiringi pelajar.
sumber-www.uthm.edu.my/v2
0 comments more...

0 comments

$ila +inGgalkan liNk U @Ll ok3y.. (^^,) Do Follow Me +Oo aNd I'll f0Ll0w U Back..

Looking for something?

Use the form below to search the site:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!

b3$+ $0nG...i liK3!!

Pelawat